Image Theory and Strategic Decision

Author

Assistant Professor, Department of Industrial Management, Faculty of Islamic Studies and Management, Imam Sadiq University, Tehran, Iran

Abstract

The modern world is one of image and media. Ordinarily, three periods are distinguished for the transmission of concepts, namely, the linguistic transmission period, the written and the image periods. Presently, the most efficient and sustaining means of expressing opinions and influencing the public opinion is "image". Every individual receives most of his information through visual media.
The west knows the importance and power of picture technologies well enough and utilizes it in all its forms. Knowing the fact that the role of culture in strategic decisions is of great import, it is highly advisable to take notice of the implicit meaning of images and media and their impact on decision-making.
This, however, has been neglected in social and managerial analyses. The article, therefore, examines the issue of media management and the role of decision-making in it, and refers to the image theory by mentioning some of the actual examples worldwide.

Keywords

- باقی، هرمز (1382). «مدیریت رسانه». نشریۀ مطالعات رسانه.
- رضاییان، علی )1380). اصول و مبانی مدیریت». تهران: انتشارات سمت.
- سایت ظهور، آخرین بازبینی در تاریخ 10/5/84، آدرس: www.zohour.ir
- گودرزی، غلامرضا (1382). «طراحی مدل تصمیم‌‌گیری استراتژیک صنعتی زنجیرۀ تأمین ایران خودرو». دانشگاه تربیت مدرس، رساله دکتری رشته مدیریت.
- همو ( 1384). «طراحی مدل تصمیم‌‌گیری استراتژیک در حوزۀ سیاست‌‌گذاری، مبتنی بر انتظار موعود در شیعۀ امامیه»، طرح تحقیقاتی، دانشگاه امام صادق(ع)».
- همو ( 1383). «مقایسه مبانی تصمیم‌‌گیری استراتژیک در شهر عدل مهدوی و تمدن غرب». مجموعه مقالات همایش گفتمان مهدویت. قم.
- همو (1385). «افق جهانی، مدل تصمیم‌‌گیری راهبردی موعودگرا». مجموعه مقالات همایش دکترین مهدویت، تهران.
- گودرزی، غلامرضا و ندری، کامران (1381). «اصول و روش‌های آینده‌‌نگری علمی». طرح تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام.
- مقبل باعرض، عباس و گودرزی، غلامرضا (1383). «مدل انتخاب تأمین‌‌کنندۀ استراتژیک جهانی در زنجیرۀ تأمین (صنعت خودرو ایران)». فصلنامه علمی پژوهشی مدرس.
- همایون، هادی (1382). «به سوی الگوی جهانگردی اسلامی، مورد مطالعه جمهوری اسلامی ایران». رساله دکتری رشته معارف اسلامی و ارتباطات، دانشگاه امام صادق(ع).
 
- Taylor Bernard W. (1999). “Introduction To Management science”. Prentice Hall.
  • Receive Date: 21 March 2007
  • Revise Date: 20 April 2007
  • Accept Date: 19 April 2007