قرآن کریم (۱۳۸۸)، ترجمه مکارم شیرازی، قم: اسوه.
نهجالبلاغه (1379)، ترجمة محمد دشتی، قم: مشهور.
صحیفه سجادیه (1385)، ترجمه محمدمهدی رضائی، قم: جمال.
آمدی، عبدالواحد (1378)، غرر الحکم و درر الکلم. ترجمه سیدهاشم رسولی محلاتی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ابنشعبه حرانی، حسن بن علی (1380)، تحف العقول، ترجمه بهراد جعفری، تهران: اسلامیه.
همو (1389)، تحف العقول، ترجمه علیاکبر میرزایی، قم: صالحان.
ابنهیثم، کمالالدین میثم بن علی (1385)، شرح نهجالبلاغه، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
احسانبخش، صادق (۱۳۷۱)، آثار الصادقین، رشت: روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه.
اربلی، بهاءالدین (1382)، کشف الغمة، ترجمه و شرح از علی بن حسین زوارهای، تهران: اسلامیه.
پاینده، ابوالقاسم (۱۳۸۲)، نهج الفصاحة؛ مجموعه کلمات قصار حضرت رسول، تهران: دنیای دانش.
تهرانی، مجتبی (۱۳۸۰)، کیش پارسایان، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
حجازی، سیدمهدی (1378)، درر الأخبار، ترجمه سیدعلیرضا حجازی و محمد عیدی خسروشاهی، قم: دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی.
حر عاملی، محمد بن حسن (1364)، جهاد النفس، ترجمه علی صحت، تهران: ناس.
حکیم، سیدمحمدتقی (۱۳۷۶)، پیام پیامبر، ترجمه بهاءالدین خرمشاهی و مسعود انصاری، تهران: منفرد.
حکیمی، محمدرضا، حکیمی، محمد و حکیمی، علی (1380)، الحیاة، ترجمه احمد آرام، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
خوانساری، جمالالدین (1373)، شرح غرر الحکم، تهران: دانشگاه تهران.
داگلاس، ایوان جی (1375)، اقتصاد مدیریت، ترجمه سیدجواد پورمقیم، تهران: نی.
دیلمی، حسن بن ابیالحسن (1376)، ارشاد القلوب، ترجمه علی سلگی نهاوندی، قم: شریف رضی.
راغب اصفهانی (1363)، مفردات قرآن، ترجمه غلامرضا خسروی، تهران: فاضل.
رضائی، سیدعبدالحسین (۱۳۶۴)، الروضة در مبانی اخلاق، تهران: اسلامیه.
ستوده، امیررضا (۱۳۸۷)، پا به پای آفتاب؛ گفتهها و ناگفتهها از زندگی امام خمینی (ره)، تهران: پنجره.
سعدی شیرازی، مصلحالدّین (1387)، گلستان، تهران: کارآفرینان فرهنگ و هنر.
صدوق، ابنبابویه (1361)، عیون أخبار الرضا (ع)، ترجمه محمدتقی آقا نجفی اصفهانی، تهران: علمیه اسلامیه.
همو (1367)، من لایحضره الفقیه، ترجمه علیاکبر غفاری، تهران: صدوق.
همو (1377)، معانی الأخبار، ترجمه عبدالعلی محمدی شاهرودی، تهران: دار الکتب الاسلامیه.
همو (1382)، الخصال، ترجمه یعقوب جعفری، قم: نسیم کوثر.
طباطبایی، محمدحسین (۱۳۷۴)، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، قم: جامعه اسلامی مدرسین.
طبرسی، فضل بن حسن (1365)، مکارم الأخلاق، ترجمه سیدابراهیم میرباقری، تهران: فراهانی.
العروسى حویزى، عبدالعلى (1412)، تفسیر نورالثقلین، قم: اسماعیلیان.
فیض کاشانی، محمدحسن (1342)، المحجه البیضاء، تهران: مکتبه الصدوق.
قاضی قضاعی (1361)، شهاب الأخبار، ترجمه قاضی، تهران: علمی و فرهنگی.
قمی، عباس (1388)، کلیات مفاتیح الجنان، سبزوار: خمسه النجباء.
همو (1416)، سفینه البحار، مشهد: بنیاد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى.
کریمی، عبدالعظیم (۱۳۸۱)، یادداشتهای ممنوعه، تهران: جامعه نو.
کلینی، محمد ابن یعقوب (1382)، اصول کافی، ترجمه جواد مصطفوی. تهران: وفا.
کوفی، محمد بن اشعث (بیتا)، الجعفریات، تهران: مکتبه نینوی الحدیثه.
گیلانی، عبدالرزاق (1377)، ترجمه و شرح مصباح الشریعه، تهران: پیام حق.
مجلسی، محمدباقر (1364)، بحار الانوار، تهران: کتابخانه مسجد ولی عصر.
مراغی، یعقوب (۱۳۸۱)، طب النبی (ص) و طب الصادق (ع)؛ روش تندرستی در اسلام. قم: مؤمنین.
مشکینی اردبیلی، علی (۱۳۸۷)، نصایح، ترجمه احمد جنتی اصفهانی، قم: مهر قم.
مکارم شیرازی، ناصر (۱۳۷۴)، تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الاسلامیه، چاپ اول.
مطهری، مرتضی (۱۳۷۲الف)، آشنایی با قرآن، تهران: صدرا.
همو (۱۳۷۲ب)، آشنایی با علوم اسلامی، تهران: صدرا.
مفید، محمد بن نعمان (1364)، امالی، ترجمه حسین استادولی، مشهد: آستان قدس.
نائیجی، محمدحسین (۱۳۸۱)، آداب راز و نیاز به درگاه بینیاز، تهران: کیا.
نظامی گنجوی، الیاس بن یوسف (1387)، مخزن الاسرار، تهران: فردوس.
Bohm, D (1998), On Creativity, Edited by Lee Nichol, London: Routledge.
Chao, A. & Schor, J. B. (1998), “Empirical Tests of Status Consumption: Evidence from Women’s Cosmetics”, Journal of Economic Psychology, Vol. 19, No. 1, pp. 107-131.
Clarka, R. A., Zbojab, J. J. & Goldsmith, R. E. (2007), “Status Consumption and Role-relaxed Consumption: A Tale of Two Retail Consumers”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 14, No. 1, pp. 45-59.
Daniel C. MC., Lamb, C. & Hair, J. (2003), Marketing, London: South-Western.
Eastman, J. K., Goldsmith, R. E. & Flynn, L. R. (1999), “Status Consumption in Consumer Behavior: Scale Development and Validation”, Journal of Marketing Theory and Practice, Vol. 7, No. 3, pp. 41-52.
Engel, J. F., Kollart, D. J. & Blackwell, R. D. (1968), Consumer Behavior, New York, NY: Holt, Rinehart & Winston.
Farley, J. (1974), Consumer Behavior: Theory & Application. Boston M. A.: Allyn & Bacon.
Fayerweather, J. (1983), International marketing, India: Printice- Hall.
Foxall, G. (1990), Consumer Psychology in Behavioural Perspective, London: Rovtledge.
Goldsmith, R. E. & Clark, R. A. (2008), “An Analysis of Factors Affecting Fashion Opinion Leadership and Fashion Opinion Seeking”, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 12, No. 3, pp. 308-322.
Holborook, M. B. (1984), "The Role of Advertising", Psychology & Marketing, Vol. 10, No. 1, pp. 46-62.
Howard, J. A. (1983), "Marketing Theory of the Firm", Journal of Marketing, Vol. 7, No. 4, pp. 90-100.
Howard, J. A. & Sheth, J. N. (1969), The Theory of Buying Behavior, New York, NY: J. Wiley & Sons.
Kahle, L. R. (1995), “Role-relaxed Consumers: A Trend of the Nineties”, Journal of Advertising Research, Vol. 35, No. 2, pp. 66-71.
Katler. P., Armstrong, G., Saunders, J. & Wong, V. (2001), Principle of marketing, London: Prentice-Hall.
Lindblom, C. (1959), "The Science of Mudding Theory", Public Administration Review, Vol. 19, No. 2, pp. 78-88.
Low, P. & Freeman, I. (2007), “Fashion Marketing to Women in Kazakhstan”, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 11, No. 1, pp. 41-55.
Mintzberg, H. (1975), "The Managers Job: Folklore & Fact", Harvard Business Review, Vol. 53, No. 4, pp. 49-61.
O’Cass, A. (2001), “Consumer Self-monitoring, Materialism and Involvement in Fashion Clothing”, Australasian Marketing Journal, Vol. 9, No. 1, pp. 46-60.
O’Cass, A. & Mc Ewen (2004), "Exploring Consumer Status and Conspicuous Consumtion", Journal of Consumer Behavior, Vol. 4, No. 1, pp. 25-39.
Peer, P., Olson, J. & Grunert, K. (1999), Consumer Behaviour and Marketing Strategy, London: Macgraw-hill,
Phau, I. & Teah, M. (2009), "Young Consumers Motives for Using SMS & Perceptions towards SMS Advertising", Direct Marketing: An international Journal, Vol. 3, No. 2, pp. 97-108.
Thurow, L. (2000), Creating Wealth: The New Rules for Individuals, Companies & Countries in a Knowledge-based Economy. New York: Harperbusiness.
Wilke, L. W. (2000), Consumer Behaviors. New York: John Wiley and Sons Inc.