آذر، عادل (1392). تحقیق در عملیات نرم. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
الفت، لعیا، و زنجیرچی، سیدمحمود (1389). تحلیل پوششی دادهها؛ رویکردی نوین در ارزیابی چابکی سازمانها. پژوهشهای مدیریت در ایران، 14(2)، 44-21.
الوانی، سیدمهدی (1379). مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.
جعفرنژاد، احمد، و درویش، مریم (1388). ارزیابی و سنجش چابکی در زنجیرۀ تأمین. پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی، 9(2)، 18-3.
جعفری هفتخوانی، نادر (1391). منظومۀ فرهنگی؛ کاربرد استعارۀ منظومۀ شمسی برای ساماندهی سازمانهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. دوفصلنامۀ علمی پژوهشی دین و ارتباطات، 19(1)، ۶۵-۳۷.
داناییفرد، حسن، و امامی، سیدمجتبی (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد. اندیشۀ مدیریت، ۱(۲)، ۹۷-۶۹.
شقاقی، مهدی، و نقشینه، نادر (1388). تعمیم زنجیرۀ ارزش پورتر به فعالیتهای کتابخانههای تخصصی و تأثیر فناوری اطلاعات بر آن. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 56، ۶۴-۴۷.
کیقبادی، مرضیه؛ فخرایی، مرضیه؛ علوی، سیدهسارا؛ و زواری، سیدعبدالحمید. (1387). سند شناخت صنعت فرهنگی. اندیشکدۀ صنعت و فناوری (آصف). قم.
هچ، ماری جو (1387). تئوری سازمان؛ مدرن، نمادینـتفسیری و پستمدرن (حسن داناییفرد، مترجم). تهران: افکار.
Adema, M. J., & Noble, G. W. (2011). Commercial value chain optimization and economic modelling for the Barendrecht CO2 storage project. Energy Procedia, 4, 5802-5809.
Agarwal, A., Shankar, R., & Tiwari, M. K. (2007). Modeling agility of supply chain. Industrial marketing management, 36(4), 443-457.
Brecknock, R. (2004). Creative capital: creative industries in the “creative city”. Unpublished paper, Brecknock Consulting Australia.
Clare, K. (2013). The essential role of place within the creative industries: Boundaries, networks and play. Cities, 34, 52-57.
Creative economy report: the challenge of assessing the creative economy: towards informed-making (2008). United Nations Development Programme. New York.
Creswell, J. W. (2005). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research.
Dreesmann, M., Grüner, H., & Schmidt, A. (2014). Creative Industries: a new sphere of activities for the University of the Arts? Aspirations, challenges and restraints of creative industries in the context of management education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 110, 587-594.
Eustace, C. (2003). A new perspective on the knowledge value chain. Journal of Intellectual Capital, 4(4), 588-596.
Ganotakis, P., & Love, J. H. (2012). The innovation value chain in new technology‐based firms: Evidence from the UK. Journal of Product Innovation Management, 29(5), 839-860.
Glaser, B. G., & Strauss, A. (1967), the Discovery of Grounded Theory: The Strategies for Qualitative Research.
Holloway, I., & Todres, L. (2003). The status of method: flexibility, consistency and coherence. Qualitative research, 3(3), 345-357.
Isar, Yudhishthir Raj. (2013). Creative economy report 2013–special edition: Widening local development pathways. United Nations Development Programme. New York.
Jeffcutt, P. (2000). Management and the creative industries. Studies in Cultures, Organizations and Societies, 6(2), 123-127.
Keane, M., Ryan, M. D., & Cunningham, S. (2005). Worlds apart? Finance and investment in creative industries in the People’s Republic of China and Latin America. Telematics and Informatics, 22(4), 309-331.
Miller, T., Govil, N., McMurria, J., Maxwell, R., Wang, T. (2005). Global Hollywood,London: BFI Publishing.
Moore, I. (2014). Cultural and Creative Industries Concept–A Historical Perspective. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 110, 738-746.
Nooren, P., Leurdijk, A., & van Eijk, N. (2012). Net neutrality and the value chain for video. Info, 14(6), 45-58.
Ottavia. (2014). Taiwanese Business Angels’ Investment in the Core Creative Industries. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 571-561.
Phillips, R., & Shockley, G. (2010). Linking Cultural Capital Conceptions to Asset-Based Community Development. Mobilizing communities: asset building as a community development strategy. Temple University Press.
Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. New York: Free Press
Radu-Daniel, P., Cristian, B., Constantin, D. C., & Irina, S. (2014). Territorial Imbalances in the Distribution of Creative Industries in the North-Eastern Development Region. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 122, 179-183.
Schlueter, C., & Shaw, M. J. (1997). A strategic framework for developing electronic commerce. IEEE Internet Computing, 1(6), 20-28.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Thousand Oaks, CA: Sage.
Wong, Ch. Y., & Gao, R. (2008). Creative Industry in UK, Japan and China: A supply Chain Management Perspective. Discussion Paper Series.
Zhang, J., & Kloudova, J. (2011). Factors Which Influence the Growth of Creative Industries: Cross-section Analysis in China. Creative and Knowledge Society, 1(1), 5-19
Zuhdi, U. (2012). Analyzing the influence of creative industry sector to the national economic structural changes by decomposition analysis: The case of Indonesia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 65, 980-989.