اسمیت، کوین تی؛ و ولاریمر، کریستوفردابلیو (۱۳۹۵). درآمدی بر نظریه خطمشی عمومی (تقابل نظری عقلانیت گراها و فرا اثباتگراها). (حسن داناییفرد، مترجم). تهران. صفار.
الوانی، سیدمهدی (1395). تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی. (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها). تهران. چاپ بیستم. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
پارسونز، واین (1385). مبانی سیاستگذاری عمومی و تحلیل سیاستها. (حمیدرضا ملک محمدی، مترجم). (جلد 1). تهران. پژوهشکده مطالعات راهبردی.
تیسن، ویل ا اچ؛ و واکر، وارن ای (۱۳۹۵). تحلیل خطمشی عمومی: پیشرفتهای جدید. (حسن دانائیفرد و هانیه احمدی، مترجمان). تهران. صفار.
جعفری هفتخوانی، نادر؛ و عباسی، مهدی (1397). درآمدی بر سیاستگذاری فرهنگی،در جستجوی یک الگوی اسلامی- ایرانی. تهران. کتاب رواق اندیشه.
خنیفر، حسین؛ و مسلمی، ناهید (1397). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی، رویکردی نو و کاربردی. تهران. نگاه دانش.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، مهدی؛ و آذر، عادل (۱۳۹۸). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران. اشراقی، صفار.
ضامنی، داود (۱۳۹۶). مردم چرا به سینما میروند؟ : (نگرشی متفاوت به سیاستگذاری سینما در ایران). تهران. موسسه کجاوه سخن سوره مهر.
ذوالانواری، امیرحسین (۱۳۹۲). تحلیل سیاستگذاری سینما در جمهوری اسلامی ایران (سالهای 1384-1391) بر اساس مدل فرایندی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه امام صادق علیهالسلام. تهران. ایران.
اسدزاده، مصطفی؛ و آشنا، حسامالدین (1399). نظریه سینمای دولتی ایران تحلیل سیاستهای سینمایی دولت جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با تأکید بر سیاستهای بنیاد سینمایی فارابی. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی. 10(۳۴). 253-271.
اکبری، رضا؛ ترابزاده جهرمی، محمدصادق؛ و حبیبی، محسن (۱۳۹۵). درآمدی بر الگوریتم تحلیل موقعیت مسئله در عدالت پژوهی. مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. 33(9). 147-168.
بنیانیان، حسن (۱۳۸۹). مسئله شناسی و مسئله یابی در جامعه ایرانی: نوشتاری درباره آسیبشناسی فرهنگی و مدیریتی فرایند تصمیمگیری و برنامهریزی در کشور. سوره اندیشه. (46). 99-101.
فاضلی، نعمتالله (۱۳۹۴). مسئله چیست؟ مسئله شناسی فرهنگی با رویکرد مطالعات فرهنگی. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
منابع اینترنتی:
اعضای کمیته یکپارچهسازی و ارتقای نظام تهیهکنندگی منصوب شدند (۲۰۱۸، ۱۰ ژوئن). بازیابی 13 تیر 2021، از: https://www.mehrnews.com/news/4317647/
انتقاد حیدریان از «به نعل و میخ زدن» اصناف/ از سینما جدا نمیشوم (۲۰۱۸، ۱۱ نوامبر). بازیابی 13 تیر 2021، از: https://www.mehrnews.com/news/4455483/
بهشتی، سید محمد (۱۳۹۵). نقلقولهایی از آیتالله موسوی اردبیلی و میرحسین موسوی در گفتگوی تازه سیدمحمد بهشتی: https://cinemacinema.ir/news/
بهشتی، سید محمد (۱۳۹۷). سید محمد بهشتی : وزارت ارشاد را باید تعطیل کنند!
https://cinemacinema.ir/news/
بهشتی، سیدمحمد (۱۳۶۸). نظری اجمالی به سیر سینمای نوین ایران. فارابی. 5 (2). 150-176.
بهشتی، سیدمحمد (۱۳۷۰). سینمای ایران، سیاستها، اقتصاد، رکود و. فارابی، 14-15 (4).
5-24.
بهشتی، سیدمحمد (۱۳۹۶). زیر دست و پای روزمرگی؛ شهریور ۱۳۷۹ تا آبان ۱۳۹۵. نشر گمان.
بهشتی، سیدمحمد(۱۳۹۸). سینمای ما در روشنفکری هم مبتذل شد - اخبار سینمای ایران.
http://cinemapress.ir/news/117541/
جایگاه ما زودگذر است/ به برخی فروشهای زودگذر دلخوش نباشیم (۲۰۱۸، ۲۰ ژانویه). بازیابی 13 تیر 2021. https://www.mehrnews.com/news/4205047/
جشنواره جهانی فیلم فجر در چارچوب برنامه جامع سینما حرکت کرده است (۲۰۱۸، ۱۸ آوریل). بازیابی 13 تیر 2021. https://www.mehrnews.com/news/4274308/
جعفری جلوه، محمدرضا. (۱۳۸۵). محمدرضا جعفری جلوه: سینمای ایران دچار فقر دانش است. https://www.magiran.com/article/1204727
جعفری جلوه، محمدرضا. (۱۳۹۳ الف). گلایه جعفری جلوه از سازمان سینمایی.
http://Rajanews.com/news/196783
جعفری جلوه، محمدرضا. (۱۳۹۳ ب). مدیرعامل فارابی: سینمای ما باید دنبال نمایش ارزشهای تمدنی و فرهنگ ملی باشد.
http://old.nasimonline.ir/Content/Detail/914257/7383
جلیلی، وحید(۱۳۹۶). جلیلی: مردم باید در رسانه حضور داشته باشند/طالبزاده: جشنواره عمار اصلاح مسائل کشور را بر دوش میکشد. https://www.irna.ir/news/82708635/
جلیلی، وحید(۱۳۹۷). وحید جلیلی: فیلم «متری شش و نیم» به معنــای واقعی کلمه درخشان بود/جشنواره امسال، بهترین یا یکی از بهترین جشنوارههای ۲۰ سال اخیر بود.
https://ammarfilm.ir/23198/
جلیلی، وحید (1398 الف). ما از «نقد فیلم» باید به « نقد سینما» برسیم/ قوچانی: چرا عدهای را بچه انقلاب میدانید و عدهای را نه؟/ ماجرای کلاس درس روشنفکرها برای اولیور استون!.
جلیلی، وحید (۱۳۹۸ ب). چرا فیلم «بازمانده» سیفالله داد را به جشنوارهها نمیبرند/نسل جدید انقلاب با تکیه بر داشتهها سینمای ایران را به اوج میرساند - عمار فیلم |جشنواره مردمی عمار چرا فیلم «بازمانده» سیفالله داد را به جشنوارهها نمیبرند/نسل جدید انقلاب با تکیه بر داشتهها سینمای ایران را به اوج میرساند. https://ammarfilm.ir/23582/
جلیلی، وحید (۱۳۹۸ ج). وحید جلیلی: سینمای ایران به جای رؤیاسازی دنبال کابوسسازی است/ بخشی از موفقیتهای دانشمندان غربی مرهون تخیّل و جسارت هنرمندان آنهاست.
/fa/news/63/465814/
حکایت سینماگری که «مدیر» شد/ سینما همیشه درگیر «تعارض منافع» است (۲۰۱۹).
https://www.mehrnews.com/news/4578536/
حیدریان: روزی سینما مورد لعنترین حوزه فرهنگی جامعه بود (بیتا). /content/268704/
خبرگزاری شبستان (بیتا). http://www.shabestan.ir/
راز و رمزهای سینمای دهه شصت از زبان سید محمد بهشتی /تقصیر ماست که 20 میلیون مخاطب شده 7 میلیون؟ (۱۳۹۵). https://www.khabaronline.ir/news/546190/
روایت حیدریان از رونق سینما و مظلومیت ارشاد/ انتظارات واقعی نیست (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4383805/
رئیس سازمان سینمایی: بازیگر دیگر نمیتواند دستمزد غیرمعقول بگیرد (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4428900/
سعی میکنیم در بازارهای بیشتری حضور داشته باشیم/ تولید مشترک (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4404503/
شورای عالی بینالملل سینمای ایران تشکیل جلسه داد (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4301215/
گسترش همکاریهای کانون پرورش فکری و سازمان سینمایی (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4354747/
مدیران سازمان سینمایی به حوزه هنری رفتند/ تعامل میکنیم (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4347014/
نگاه من به سینمای ایران زیرساختی است (۲۰۱۷).
https://www.aecinema.ir/1396/01/16/
وام تولید سال آینده افزایش مییابد/ تشکیل شورای صیانت از اکران (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4248499/
وزیر از سازمان سینمایی تشکر کرد/ اعلام سرفصل امور در سینما (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4266886/
همافزایی در سازمان سینمایی یک بحث جدی است (۲۰۱۷).
https://www.aecinema.ir/1396/01/28/
هیچ مرکز سینمایی تعطیل نمیشود/ تا پایان سال بدهی نداریم (۲۰۱۸).
https://www.mehrnews.com/news/4248530/