ابوجعفر البرقی، احمد بن محمد خالد (1394). المحاسن. قم: دارالکتب الاسلامیه. چاپ دوم.
احمدی، سید علیاکبر؛ درویش، حسن؛ سبحانیفر، محمدجواد و فاضلی کبریا، حامد (1393). طراحی و تبیین الگوی مفهومی شایستگیهای منابع انسانی در نهج البلاغه با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و ISM. مطالعات راهبردی بسیج. ۲۳ (64). 27-56.
اکبری، محمد (1391). مروری جامع بر نظریههای مدیریت و سازمان. تهران: انتشارات نگاه دانش.
کلینی، محمد بن یعقوب (1377). اصول کافی. ترجمه و شرح جواد مصطفوی. تهران: گلگشت.
باباییمجرد، حسین و رضاییمنش، بهروز (۱۳۹۴). معناشناسی نظامسازی و روششناسی کشف نظام از منابع دینی. فصلنامه قبسات. 20 (76). 159–186.
بهمنی، داود (1396). میشل فوکو و انقلاب اسلامی. تهران: دانش و پژوهش ایران.
بیدگلی، علیمحمد (1395). بررسی کارکردهای اجتماعی مراسم دینی با تأکید بر مراسم عاشورا. (پایاننامه کارشناسی ارشد) دانشگاه تهران. تهران. ایران.
تسخیری، محمدعلی؛ حجتی، سید محمدباقر؛ حکیمی، محمدرضا و فرجپور، مرتضی (۱۳۸۷). نظرخواهی درباره کتاب کافی و شیخ کلینی. فصلنامه سفینه. 5 (18). 25-43.
توسلی، میترا و آزاد، ناصر (1400). بررسی سطحبندی و مؤلفههای نمایشگاههای بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM). فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری. 10 (39). 82-69.
جوادی، محمد و گنجعلی، اسدالله (1397). نقش و کارکردهای نیت در مدیریت اسلامی. مدیریت اسلامی. شماره دوم. 157-182.
جوکار، امیر (۱۳۹۷). پژوهشی تحلیلی در زمینه ارزشیابی کارکنان و مدیران دولت، فصلنامه مدیریت دولتی. (6).
جوکار، حامد و جمالی گندمانی، احمد (1397). واکاوی رویکردهای موجود درخصوص نظامسازی قرآنی. نشریه پژوهشهای میان رشتهای قرآن کریم. 9 (1). 60-45.
حجازیفر، سعید (1396). رویکردها و منظومه پژوهشی مطالعات مدیریت اسلامی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی. 25 (1). 57-89.
داناییفرد، حسن (1395). روششناسی مطالعات دلالت پژوهی در علوم اجتماعی و انسانی: بنیانها، تعاریف، اهمیت، رویکردها و مراحل اجرا. فصلنامه روششناسی علوم انسانی. 22 (86). ۷۱-۳۹.
رضاییان، علی (1391). تجزیهوتحلیل و طراحی سیستم. تهران: انشارات سمت.
رنجبران، داود (1388). عرفانهای وارداتی فالون دافا و عرفانهای سرخپوستی. تهران: ساحل اندیشه.
طباطبایی، حیدرعلی (1396). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاهها (انتشارات سمت).
عابدیجعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. 5 (10). 151-198.
عبدالحسینزاده، یونس (1395). بررسی تطبیقی مبانی حکومت در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و مدل لیبرال دموکراسی. تهران: پژوهشهای انقلاب اسلامی.
عمید، حسن (1387). فرهنگ فارسی عمید. تهران: انتشارات امیرکبیر.
عینیزاده، علی و عبدالحسینزاده، یونس (1395). بررسی تطبیقی مبانی حکومت در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و مدل لیبرال دموکراسی. تهران: پژوهشهای انقلاب اسلامی.
عینیزاده، محمد و مودب سیدرضا (1396)، نظامسازی در نگاه تفسیری آیتالله خامنهای (دام ظله). نشریه مطالعات قرآن و حدیث. 11 (1). 175-153.
فرتوکزاده، حمیدرضا و ذوالفقاریان، محمدرضا (139۰). تبیین مبانی فلسفی مطالعات پویاییشناسی سیستم با استفاده از رویکرد استقرایی: طبقهبندی پارادایمی از مدلهای مطالعات پویاییشناسی سیستم. اندیشه مدیریت راهبردی. 5 (9). ۱۹۳-۱۲۵.
قبادی، علیرضا (1395). بررسی کارکردهای اجتماعی مراسم دینی با تأکید بر مراسم عاشورا. (پایاننامه کارشناسی ارشد) دانشگاه تهران. تهران. ایران.
کاهیده، محمد و بهار، فاضل (۱۳۹۵). درآمدی بر نظریههای اجتماعی دین. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
کدخدایی، علی (1396). رهبری و مدیریت آموزشی(ویرایش 2). تهران: انتشارات یسطرون.
کردنائیج، اسدالله (1400). تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل. تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
محمدیالموتی، محمد و
داناییفرد، حسن (1400). رهنمودهای روششناسی رئالیسم انتقادی برای پژوهشهای مدیریت دانش: مطالعهای بر اساس روششناسی دلالتپژوهی.
مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی. (۴۳) 18. 176-139.
محمدی، محمدعلی (139۸). تقویت حکومت اسلامی براساس مؤلفههای قرآنی در اندیشه سیاسی آیتالله خامنهای. حکومت اسلامی. 24 (۲). 161-189.
مخدومی، احمد (۱۳۹۸). فهم انگاره نظام و نظامسازی در رویکردهای اسلامی به علم دینی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه امام صادق. تهران. ایران.
مشکانیسبزواری، عباسعلی و مشکانیسبزواری، عبدالحسین (1390). مناسبات فقه و حکومت. فصلنامه حکومت اسلامی. 16 (3). 133-162.
مفتح، اسماعیل (1397). احکام حکومتی: چرایی، چیستی، چگونگی. قم: کتاب فردا.
موسیزاده، مسعود (1398). درآمدی بر جامعه شناسی دین و آراء جامعه شناسان بزرگ. تهران: مرکز.
میرباقری، سیدمحمدمهدی (1396). درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی. قم: تمدن نوین اسلامی. 87-50.
الویری، محسن (۱۳۸۷). گونهشناسی انتقادی دیدگاهها درباره تاریخ و چگونگی پیدایش تشیع. تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی. 3 (8). 7-52.
Arnăutua E., Panc, I. (2015). Evaluation criteria for performance appraisal of faculty members. University Titu Maiorescu. Calea Vacaresti. 386 – 392.
Bentley, F. S., & Kehoe, R. R. (2020). Give them some slack—They’re trying to change! The benefits of excess cash, excess employees, and increased human capital in the strategic change context.
Academy of Management Journal. 63 (1). 181-204.
https://doi.org/10.5465/amj.2018.0272
King, Nigel; Horrocks, Christine (2010). Interviews in qualitative research, London. Sage.
Latham J. (2012). Sociology Of Religion, New York. 231-263
Morgeson J., Michelle H. & Leo K (2015). Sociology Of Religion. New York.
Nist, S., Brown. (2011). Stakeholders and strategic human resource development, Journal of European Industrial Training. 19 (10). 11-16.
Roth, W. J. (2005). “Effective succession planning: Ensuring Leadership Continuity and Building Talent from Within”, 4th edition. New York. American Management Association. 204-205.
Shoder, G. (2017). Empowering the faculty: Mentoring redirected and renewed ASHE-ERIC Higher Education Report (3). Washington, DC: ERIC Clearinghouse on Higher Education.
Stirling- Attride, Jennifer (2001): Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative Research. 1 (3). 385–405.
Woo, M., (2018). Faculty development: yesterday, today and tomorrow. Medical teacher. 30 (6). 555-584.