قرآن کریم (ترجمه فولادوند).
ادیب حاجباقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهنوش (1389)، روشهای تحقیق کیفی، تهران: نشر و تبلیغ بشری، چ1.
پاینده، حسین (1385)، قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران، تهران: روزنگار، چ1.
تمیمىآمدى، عبدالواحد بن محمد (1366)، تصنیف غررالحکم و دررالکلم، قم: دفتر تبلیغات.
جان سی. موون، میشل اس. مینور (1381)، رفتار مصرفکننده، ترجمه عباس صالح اردستانی، تهران: نشر آثار، چ1.
حجتی سید محمدباقر و رضایی، علی (1386)، «جمع میان مفهوم مقدر بودن رزق با تأثیر تلاش و تدبیر در جلب رزق»، پژوهشنامه قرآن و حدیث، ش3، 7-32.
حمزهپور، علی (1391)، «مؤلفههای نظریه امنیت پایدار در اسلام»، مجله آفاق امنیت، 14، 85-128.
رسولی محمدرضا (1386)، پژوهشنامه تبلیغات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
طباطبایی، سید محمدحسین (1374)، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
علایی رحمانی، فاطمه و حسنزاده، مهری (1392)، «واکاوی مفهوم «ترس» با تکیه بر نوع ضد ارزشی آن در قرآن»، معرفت اخلاقی، سال چهارم، شماره 13، 55-74.
فرهنگی علیاکبر (1377)، «فرهنگ مصرفگرایی و تبلیغات بازرگانی»، مجموعه مقالات اولین همایش صنعت تبلیغات، تهران: اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 59-77.
کلینى، محمد بن یعقوب ( 1407ق)، الکافی، تهران: دار الکتب الإسلامیة، چ4.
مجلسى، محمدباقر بن محمدتقی (1403 ق)، بحار الأنوار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی، چ2.
محمدیان، محمود (1382)، مدیریت تبلیغات، حروفیه، چ2.
مطهری، مرتضی (1372)، مسئله ربا به ضمیمه بیمه، تهران: صدرا، چاپ پنجم.
معماری، داوود و زمردی، رسول (1392)، «گونهشناسی ترس از منظر قرآن کریم»، سراج منیر (دانشگاه علامه طباطبایی)، سال سوم، ش10، 127-153.
نیرومند، لیلا (1391)، «میزان اثرگذاری تبلیغات تجاری تلویزیون بر مصرفگرایی مخاطبان»، مطالعات رسانهای، بهار، سال هفتم، ش16، 83-96.
یونکر، هلموت (1373)، روانشناسی ترس، ترجمه طوبی کیانبخت و جمشید مهرپویا، انتشارات یگانه.
Cook, G. (2001), The Discourse of Advertising, London: Routledge.
Damien, Arthur & Quester, Pascale (2003), "The Ethicality of Using Fear for Social Advertising", Australasian Marketing Journal, 11 (1), 12-27
Dichter, E. (1949), "A Psychological View of Advertising Effectiveness", Journal of Marketing, (1)14, 61-66.
Elliott, B. (1996), "Issues in the Use of Threat Appeals: An up-to-date Review of Research in the Last Decade", Paper Presented to 3rd. International Conference on Injury Prevention and Control, Melbourne, February.
Glascoff, D. W. (2000), "A Meta-Analysis of Fear Appeals: Implications for Effective Public Health Campaigns",
Marketing Health Services, 20(4), 35.
Hackley Chris )2005(, Advertising and Promotion, SAGE Publications.
Hovland, C.I.; Janis, I.L. & Kelley, H.H. (1965), Communication and Persuasion, New Haven, CT: Yale University Press.
Jack G. Wiechmann (1992), Ntcs Dictionary of Advertising, Second Edition, National Textbook Company.
Kotler, P., & Armstrong, G. (1991), Principles of Marketing (5th ed.), Engelwood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
LaTour, M.S.; Snipes, R.L. & Bliss, S.J. (1996), "Don’t be Afraid to Use Fear Appeals: An Experimental Study", Journal of Advertising Research, 36 (2), 59-67.
Schoenbachler, D. and Whittler, T. (1996), "Adolescent Processing of Social and Physical Threat Communications", Journal of Advertising, Vol. 15, No. 4, (winter), 37–53
Terblanche-Smit M. & Terblanche, Nic (2010), "The Effect of Fear Appeal HIV/AIDS Social Marketing on Behavior: Evaluating the Importance of Market Segmentation", Theoretical and Applied Economics, Volume XVII, No.11 (552), 79-90.
Wang Chih-Chien, Tsai Hsien-Tung & Ming-Chian Lee (2012), “Persuasiveness of Online Advertisement with Fear Appeals: The Influence of Self-Regulatory Focus and Involvement”, International Journal of Electronic Commerce Studies, Vol.3, No.1, 187-190.
Witte, Kim & Mike, Allen (2000), "A Meta-Analysis of Fear Appeals: Implications for Effective Public Health Campaigns", Health Education & Behavior, October, 591-615.