بهرامیان، حمیده؛ رهنورد، فرجالله؛ و صالحی صدقیانی، جمشید (۱۳۹۲). ارزشیابی سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه در وزارت نیرو و شرکتهای تابعه. مطالعات کمّی در مدیریت، ۴، ۴۶-۲۳.
حقیقتمنفرد، جلال؛ و شعبان مایانی، محبوبه (۱۳۹۱). بررسی اثر محتوایی سازمان بر اثربخشی هوش تجاری باتوجهبه نقش مدیریت دانش. مطالعۀ موردی: بانک سامان.فصلنامۀ مدیریت، ۹(۲۷)، ۸۴-۶۵.
حقیقتمنفرد، جلال؛ عوض ملایری، علی؛ و شعبان مایانی، محبوبه (۱۳۸۹). هوش تجاری؛ ابزار بهبود عملکرد سازمانی.
فصلنامۀ صنعت لاستیک ایران، ۱۵(۵۹)، ۲۱۴-۲۰۷.
رضامیرابی، وحید؛ کردلویی، حمیدرضا؛ و هاشمی، اصغر (۱۳۸۹). کاربرد هوش تجاری در صنعت بانکداری بهمنظور کسب مزیت رقابتی. اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسبوکار. تهران، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.
سرلک، محمدعلی؛ و فراتی، حسن (۱۳۸۷). سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته. تهران: دانشگاه پیام نور.
سروری اشلیکی، زهرا (۱۳۹۱). مطالعۀ تئوریکیتجربی هوش تجاری.کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان.بابلسر، شرکت پژوهشی طرود شمال.
سلوکدار، علیرضا؛ و ماتک، سحر (۱۳۸۹). چالشهای پیادهسازی فراروی هوشمندی کسبوکار در ایران و راهکارهای اجرایی آن. اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسبوکار. تهران، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.
فرازی، عباس؛ نوروزی، عباسعلی؛ و مدهوشی، مهرداد (۱۳۹۳). مدیریت و برنامهریزی راهبردی در دانشگاه بهعنوان یک سیستم پیچیده با استفاده از ابزارهای سیستمهای اطلاعاتی. دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در علوم مدیریت و حسابداری، تهران.
قاضیسعیدی، مرجان؛ خارا، روحالله؛ و حسینی راوندی، محمد (۱۳۹4). ضرورت بهکارگیری داشبوردها در مدیریت اطلاعات سلامت. مدیریتاطلاعاتسلامت، ۲(۱۲)، ۲۶۲-۲۵۵.
گلستانی، امین (۱۳۸۶). هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی. مجلۀ تدبیر، (۱۹۰)، ۴۵-۴۱.
میرینژاد، سیدمحمدباقر؛ رضاییان، علی؛ و طالبپور، علیرضا (۱۳۸۹). مدیریت نوآوری با استفاده از هوش تجاری. اولینکنفرانسبینالمللیمدیریت،نوآوریوکارآفرینی، شیراز.
گودرزی، غلامرضا؛ و هاشمی، سیدعلیاکبر (1391). شناخت و رتبهبندی عوامل ریسک خرید خارجی بر اساس روش AHP، مورد مطالعه: شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایرانخودرو (ساپکو). اندیشۀ مدیریت راهبردی، ۶(11)، ۱۸۳-۱۵۹.
Bader, G. E., & Rossi, C. A. (1998). Focus groups: A step-by-step guide. Bader Group.
Bahrami, M., Arabzad, S. M., & Ghorbani, M. (2012). Innovation in market management by utilizing business intelligence: introducing proposed framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 41, 160-167.
Boyatzis, R.E. (1998). Transforming qualitative information: thematic analysis and code development. Virginia: Sage Braun.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Carlo, V. (2009). Business intelligence: data mining and optimization for decision making. Editorial John Wiley and Sons, 308-317.
Chung, W. & Tseng, T. L. B. (2012). Discovering business intelligence from online product reviews: A rule-induction framework. Expert systems with applications, 39(15), 11870-11879.
Eckerson, W. W. (2010). Performance dashboards: measuring, monitoring, and managing your business. John Wiley & Sons.
Edmunds, H. (2000). The focus group research handbook. McGraw-Hill.
Farrokhi, V. & Pokoradi, L. (2012). The necessities for building a model to evaluate Business Intelligence projects-Literature Review. arXiv preprint arXiv: 1205-1643.
Few, S. (2006). Information dashboard design. Italy: O'Reilly Media, Inc.
Hnc.a,ly E. (2017). Focus groupslydonteratur and rewarding cooperation between the library and its patrons. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 3(2), 425-431.
Khan, R. A. & Quadri, S. K. (2012). Dovetailing of business intelligence and knowledge management: An integrative framework. In: Information and Knowledge Management, 2(4), 2.
Kroenke, D. (1992). The value added by information system. Management Information System. McGrawHill.
Kruger, R. A. (1998). Moderating focus groups. Focus group kit, 4.
Morgan, D. L. (1997). The focus group guidebook. (Vol. 1). Sage publications.
Moss, L. T. & Atre, S. (2003). Business intelligence roadmap: the complete project lifecycle for decision-support applications. Addison-Wesley Professional.
Negash, S. (2004). Business intelligence. Communications of the Association for Information Systems, 13, 177-195.
Pauwels, K. Ambler, T., Clark, B. H., LaPointe, P., Reibstein, D., Skiera, B., ... & Wiesel, T. (2009). Dashboards as a service: why, what, how, and what research is needed?. Journal of Service Research, 12(2), 175-189.
Rasmussen, N. H., Bansal, M., & Chen, C. Y. (2009). Business dashboards: a visual catalog for design and deployment. John Wiley & Sons.
Raymond, K.S. C., Choi, T. (2000). An importance-performance analysis of hotel selection factors in the Hong Kong hotel industry: a comparison of business and leisure travelers. Tourism Management, 21(4), 363-377.
Shibin, K. T., Gunasekaran, A., Papadopoulos, T., Dubey, R., Singh, M., & Wamba, S. F. (2016). Enablers and barriers of flexible green supply chain management: A total interpretive structural modeling approach. Global Journal of Flexible Systems Management, 17(2), 171-188.
Stewart, Rodney A, (2008), A Framework For The Life Cycle Management Of Information Technology Projects: Projectit, International Journal Of Project Management, 203-212.
Velcu, O., & Yigitbasiouglu, O. (2010). Dashboards adoption in the business controller’s decision making process. In:7th International Conference on Enterprise Systems, Accounting and Logistics, Athens, Greece.
Williams, S., & Williams, N. (2010). The profit impact of business intelligence. Morgan Kaufmann.
Yigitbasioglu, O. M., & Velcu, O. (2012). A review of dashboards in performance management: Implications for design and research. International Journal of Accounting Information Systems, 13(1), 41-59