احمدیان، علیاکبر (1393). مدلسازی مدیریت جهادی «با بهرهگیری از بیانات مقام معظم رهبری. مجله سیاست دفاعی. 22 (87). 169-137.
امیریان، مهدی. (1395، ۱۶ اسفند) آیتالله خامنهای حسن باقری را کشف کرد و به مسئولین اطلاعاتی معرفی کرد، خبرگزاری میزان
https://www.mizan.news/?p=286759
باقری، مسلم و مرادی رودبالی، سحر (۱۳۹۵). طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی فرماندهان دفاع مقدس (مطالعه موردی: سیره شهید محمدابراهیم همت). مطالعات راهبردی بسیج. 19 (71). 81-111.
بنیاسد، رضا و باقریمیبدی، مهدی (۱۳۹۹). طراحی الگوی ترازیابی راهبردی قدرت اقتصادی ایران در محیط متخاصم. راهبرد اقتصادی. 32 (9). 135-168.
جهانفر، رضا؛ مقدس، مسعود؛ خلعتبری، علیرضا؛ طالبپور، اکبر و کرمی، فهیمه (۱۳۹۷). مدیریت دانش و بهرهگیری از تجربیات دفاع مقدس و تأثیرگذاری آن بر عملکرد سازمان (با تأکید بر تجربیات شهید سرلشکر منصور ستاری در نهاجا). فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی. 5 (3). 118-136.
خنیفر، حسین و مسلمی، ناهید (۱۳۹۵). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. تهران: نگاه دانش.
داناییفرد، حسن. (1388). تحلیلی بر موانع تولید دانش در حوزه علوم انسانی: رهنمودهایی برای ارتقای ظرفیت سیاست ملی علم ایران. سیاست علم و فناوری. 2 (1). 15-2.
دهقان، احمد (۱۳۹۶). روزنوشت: یادداشتهای روزانه شهید حسن باقری. تهران: مؤسسه شهید حسن باقری.
دهقان، احمد (۱۳۹۴). یادداشتها: مجموعه یادداشتهای شهید حسن باقری. تهران: مؤسسه شهید حسن باقری.
رحیمصفوی، یحیی (۱۴۰۰، ۹ بهمن) چند روایت درباره مغز متفکر جنگ. خبرگزاری خبرآنلاین.
khabaronline.ir/news/1597384.
رهبر معظم انقلاب (۱۳۷۲، ۲۸ مهر). بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی ارتش [پایگاه اطلاعرسانی].
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2690
سلیمانی، باقر (۱۴۰۰). مؤلفههای مدیریت جهادی در سیره فرماندهی شهید حسن باقری. مطالعات دفاع مقدس و نبردهای معاصر. 3 (1). ۱۳۳-۱۶6.
ضماهنی، مجید و حجرگشت، سعید (۱۳۹۴). طراحی و تبیین الگوی فرماندهی (رهبری) سردار شهید حسن باقری. فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی. 10 (4). 584-607.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (۱۳۹۰). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 5 (2). 151-198.
علامیان، سعید (۱۳۹۸). ملاقات در فکه: زندگی نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی). تهران: انتشارات سوره مهر.
کردنائیج، اسدالله (1400). تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل. (چاپ چهارم). تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
Argyres, N. S., de Massis, A., Foss, N. J., Frattini, F., Jones, G., & Silverman, B. S. (2020). History‐informed strategy research: The promise of history and historical research methods in advancing strategy scholarship. Strategic Management Journal. 41 (3). 343–368.
https://doi.org/10.1002/smj.3118
Audebrand, L. K. (2017). Sustainability in Strategic Management Education: The Quest for New Root Metaphors. Academy of Management Learning & Education.
https://doi.org/10.5465/amle.9.3.zqr413
Bahaee, Mahmood; & Pisani, Michael J. (2009). Are Iranian consumers poised to “buy American” in a hostile bilateral environment? Business Horizons. 52 (3). 223-232.
https://doi.org/10.1016/j.bushor.2008.11.004
Barney, J. B., & Clark, D. N. (2007). Resource-Based Theory: Creating and Sustaining Competitive Advantage. OUP Oxford.
Calantone, R., & Di Benedetto, A., How Firms Organize for Successful Innovation in a Hostile Environment (1994). Journal of Technology Transfer. 19 (1). 17-26. April 1994, Available at SSRN.
https://ssrn.com/abstract=2011993
Covin, J. G., & Slevin, D. P. (1989). Strategic management of small firms in hostile and benign environments. Strategic Management Journal. 10 (1). 75-87. https://doi.org/10.1002/smj.4250100107
Dean, J.W. & Sharfman, M.P. (1993). Procedural rationality in the strategic decision making process. Journal of Management Studies. 30 (4). 587–610.
Dyer, W. G.; & Mortensen, S. P. (2005). Entrepreneurship and Family Business in a Hostile Environment: The Case of Lithuania. Family Business Review. 18 (3). 247-258.
https://doi.org/10.1111/j.1741-6248.2005.00045.x
Fleckinger, P., Glachant, M., & Moineville, G. (2017). Incentives for Quality in Friendly and Hostile Informational Environments. American Economic Journal: Microeconomics. 9 (1). 242-274.
https://doi.org/10.1257/mic.20150119
Freedman, L. (2013). Strategy: A History. OUP USA.
Gawerc, M.I. (2013). Organizational adaptation and survival in a hostile and unfavorable environment: Peacebuilding organizations in Israel and Palestine. Research in Social Movements. Conflicts and Change. 36. 167-202.
Ghasempouri, S. A., & Tork Ladani, B. (2019). Modeling trust and reputation systems in hostile environments. Future Generation Computer Systems. 99. 571-592.
https://doi.org/10.1016/j.future.2019.05.017
Grattan, R. (2009). The Entente in World War I: a case study in strategy formulation in an alliance. Journal of Management History. 15 (2). 147-158. https://doi.org/10.1108/17511340910943796
Hazlina Ahmad, N., Ramayah, T., Wilson, C. & Kummerow, L. (2010). Is entrepreneurial competency and business success relationship contingent upon business environment? A study of Malaysian SMEs. International Journal of Entrepreneurial Behavior & amp. 16 (3). 182-203. https://doi.org/10.1108/13552551011042780
Jalaly Bidgoly, A. (2021). Probabilistic analysis of Trust based decision making in hostile environments. Knowledge-Based Systems. 211. 106521. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2020.10652 1
Jobber, D., Hooley, G., & Sanderson, S. (1985). Marketing in a hostile environment: The British textile industry. Industrial Marketing Management. 14 (1). 35-41.
https://doi.org/10.1016/0019-8501(85)90029-X
Kennedy, R., Jamison, E., Simpson, J., Kumar, P., Kemp, A., Awate, K., & Manning, K. (2020). Strategic Management. Blacksburg, VA: Virginia Tech Publishing.
King, N. (2004) Using templates in the thematic analysis of text. In: Cassels, C. and Symon, G, Eds., Essential Guide to Qualitative Methods in Organizational Research. Sage, London. 256-270.
Kwiotkowska, A. (2018). Dynamism, hostility and complexity of the organisation’s environment. Empirical verification of the construct. Organizacja i Zarządzanie : Kwartalnik Naukowy. 3 (43). 69–80. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.baztech-327f7dec-e9ef-4baf-b657-5b1f16ff9c82
Lamberg, J. A., Ojala, J., & Gustafsson, J. P. (2022). Strategy and business history rejoined: How and why strategic management concepts took over business history. Business History. 64 (6). 1011-1039. https://doi.org/10.1080/00076791.2020.1856076
Lawton, T., Rajwani, T.; & Reinmoeller, P. (2012). Do you have a survival instinct? Leveraging genetic codes to achieve fit in hostile business environments. Business Horizons. 55 (1). 81-91. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2011.10.002
Lee, Y., Zhuang, Y. Joo, M. & Bae, T. (2019). Revisiting Covin and Slevin (1989): Replication and extension of the relationship between entrepreneurial orientation and firm performance. Journal of Business Venturing Insights. 12. e00144.
https://doi.org/10.1016/j.jbvi.2019.e00144
McGrath, R. (2013). The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business. Harvard Business Press.
Miller, D. and Friesen, P.H. (1983). Strategy-making and environment: the third link. Strategic Management Journal. 4 (3). 221–235.
Papadakis, V.M., Lioukas, S., & Chambers, D. (1998). Strategic decision making processes: the role of management and context. Strategic Management Journal. 19 (2). 115– 147.
Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press.
Porter, M. E. (2008). The Five Competitive Forces That Shape Strategy. Harvard business review. 86 (1). 78.
Reeves, M., Love, C. & Tillmanns, P. (2012). Your strategy needs a strategy. Harvard business review.
Sharfman, M.P., & Dean, J.W. (1997). Flexibility in strategic decision making: informational and ideological perspectives. Journal of Management Studies. 34 (2). 191–217
Shepherd, N. G., & Rudd, J. M. (2014). The Influence of Context on the Strategic Decision-Making Process: A Review of the Literature. International Journal of Management Reviews, 16 (3). 340–364.
Shirokova, G., Bogatyreva, K., Beliaeva, T., & Puffer, S. (2016). Entrepreneurial orientation and firm performance in different environmental settings: Contingency and configurational approaches. Journal of Small Business and Enterprise Development. 23 (3). 703-727. https://doi.org/10.1108/JSBED-09-2015-0132
Strachan, H. (2014). The Impact of the First World War on Strategy. Politique étrangère. https://doi.org/10.3917/pe.141.0071
Tajeddini, K., & Trueman, M. (2016). Environment-Strategy and Alignment in a Restricted, Transitional Economy: Empirical Research on its Application to Iranian State-Owned Enterprises. Long Range Planning. 49 (5). 570-583. https://doi.org/10.1016/j.lrp.2015.02.001
Uçmak, F., & Arslan, C. (2012). The Impact of Competition Conditions on New Market Entrants in Istanbul Hotel Industry: An Analyse by Using Five Forces of Competitive Position Model of M.Porter. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 58. 1037-1046.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.1084
Venkataraman, S., & VAN de VEN, A. H. (1998). Hostile environmental jolts, transaction set, and new business. Journal of Business Venturing. 13 (3). 231-255. https://doi.org/10.1016/S0883-9026(97)00051-7
Welsh, D. H. B., Kaciak, E., & Shamah, R. (2018). Determinants of women entrepreneurs’ firm performance in a hostile environment. Journal of Business Research. 88. 481-491.
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.12.015
Whittington, R. (2001). What is Strategy, and Does it Matter? Routledge.
Xue, R., Qian, G., Qian, Z. & Li, L. (2019). Environmental turmoil and firms’ core structure dynamism: the moderating role of strategic alliances. Journal of Business & Industrial Marketing.
https://doi.org/10.1108/JBIM-11-2018-0330
Zahra, S. A., Neubaum, D. O., & Huse, M. (1997). The Effect of the Environment on Export Performance among Telecommunications New Ventures. Entrepreneurship Theory and Practice. 22 (1). 25–46.
https://doi.org/10.1177/104225879702200102