آذر، عادل و علی، رجبزاده (1387). تصمیمگیری چند معیاره. چاپ دوم. تهران: نگاه دانش.
اصغرپور، محمدجواد (1387). تصمیمگیری چند معیاره. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. چاپ پنجم.
امینی، مصطفی؛ مرشدی، مصطفی و حسنزاده، محمد (1401). ارائه یک متدولوژی بهبودیافته برای تحول دیجیتال مدل کسبوکار. علوم و فنون مدیریت اطلاعات. 26 (8). 425-394.
حسنزاده، محمد (1399). تحول دیجیتال اثربخش و لزوم همگرایی بین حوزههای دخیل در مدیریت دانایی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات. 19 (6). 16-7.
حسنزاده، محمد (1400). مدیریت دانش تحولی: نسل جدید مدیریت دانش برای تسهیلگری تحول دیجیتال. علوم و فنون مدیریت اطلاعات. 25 (7). 14-7.
حسینینسب، سید مهدی؛ شامیزنجانی، مهدی و قلیپور، آرین (1400). ارائه چارچوب وظایف مدیر ارشد دیجیتال به عنوان حکمران تحول دیجیتال در سازمان. مطالعات منابع انسانی. 39 (11). 1-25.
خنیفر، حسین و غفرانی، عاطفه (1399). تحول دیجیتال در فرآیند یاددهی/یادگیری: سنجش صلاحیت دیجیتال دانشجو معلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. 24 (9). 24-47.
رحمتی کرهرودی، سارا؛ شامیزنجانی، مهدی؛ ابوالقاسمی، محمود و شمسمورکانی، غلامرضا (1400). ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگیهای رهبران دیجیتال با روش فراترکیب. تحقیقات مدیریت منابع انسانی. 43 (13). 42-9
رنجبر، هادی؛ حقدوست، اکبر؛ صلصالی، مهوش و خوشدل، علی (1390). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. پژوهش علوم سلامت و نظامی. 2 (3). 238-250.
شیرازی، مهرزاد؛ زارعیمتین، حسن و یزدانی، حمیدرضا (1400). ارائه نقشه راه جاریسازی فرهنگ سازمانی مورد نیاز برای تحول دیجیتال با رویکرد فراترکیب. مطالعات رفتار سازمانی. 39 (10). 1-21
عابدیجعفری، حسین؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی.10 (5). 151-198
قلیچخانی، مصطفی؛ فتحی هفشجانی، کیامرث و صمدیمقدم، یحیی (1399). شناسایی ابعاد اصلی بلوغ تحول دیجیتال در سازمانهای صنعتی با استفاده از رویکرد مرور نظاممند پیشینه. مدیریت توسعه فناوری. 31 (8). 11-47.
کارگر شورکی، محمد (1401). تأثیر مدیریت منابع انسانی پایدار/دیجیتال بر پایداری کسبوکار. منابع و سرمایه انسانی. 3 (2). 1-27
کاویانیزاده، احسان و وحیدیمنفرد، امین (1399). تحول دیجیتال در کسبوکار: زنجیره تأمین دیجیتالی. بهبود و بازسازی سازمانها و کسبوکار. 1. 2674-2681.
محمدی برزگر، ریحانه (1401). مدیریت منابع انسانی دیجیتال. مطالعات بین رشتهای در مدیریت و مهندسی. 5. 1011-1017.
مرادی، سعید و کشمیری، سمانه (1400). آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس. مدیریت مدرسه. 16 (9). 361-386.
نوری، مژگان؛ شاه حسینی، محمدعلی؛ شامیزنجانی، مهدی و عابدین، بابک (1398). طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمانهای ایرانی. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی. 23 (12). 211-242.
Aamodt, M. G. (2009). Industrial/Organizational Psychology: An applied approach. (6th ed.).London: Cengage Learning.
Barbara Ostrowski Martin; Klodiana Kolomitro; Tony C. M. Lam (2013). Training Methods: A Review and Analysis. In Human Resource Development Review. 13 (1). 11–35. DOI:10.1177/1534484313497947
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3 (2). 77–101.
Campion, M. A., Fink, A. A., Ruggeberg, B. J., Carr, L., Phillips, G. M., & Odman, R. B. (2011). Doing competencies well: Best practices in competency modeling. Personnel Psychology. 64 (1). 225-262.
https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2010.01207.x
C.E. Shannon (1948). A Mathematical Theory of Communication. Bell System Technical Journal. 27379.
Entrepreneur Software. (2019). Why Continuous Education and Development is Important for Employees. European Commission, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture, Key competences for lifelong learning, Publications Office. 2019. https://data.europa.eu/doi/10.2766/569540
Ferrari, A. (2012). Digital competence in practice: An analysis of frameworks (No. EUR 25351). Seville. Retrieved from Joint Research Centre: Institute for Prospective Technological Studies website: http://www.jrc.ec.europa.eu.
Gami, Dakshesh and Jain, Adesh, Digital transformation (2022). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4243983 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4243983
Guest, G., Bunce, A., & Johnson, L. (2006). How many interviews are enough? An experiment with data saturation and variability. Field methods. 18 (1). 59-82.
Hatlevik, O. E., Ottestad, G., & Throndsen, I. (2015). Predictors of digital competence in 7th grade: A multilevel analysis. Journal of Computer Assisted Learning. 31 (3). 220-231. https://doi.org/10.1111/jcal.12065.
Ilomäki, Liisa; Paavola, Sami; Lakkala, Minna; Kantosalo, Anna (2016). Digital competence – an emergent boundary concept for policy and educational research. In Educ Inf Technol. 21 (3). 655–679. DOI:10.1007/s10639-014-9346-4.
Koizumi, S. (2019). The light and shadow of the fourth industrial revolution. Innovation Beyond Technology. 4. 63-86
Loshkareva E, Luksha P, Ninenko I, Smagin I, Sudakov D. (2017). Skills of the future: what you need to be able to know in a complex world. WorldSkills Russia. DOI: http://futuref.org/futureskills_ru.
McKinsey & Company. (2021). The digital talent gap: Are companies doing enough?.
Nyikes, Zoltan (2018). Contemporary Digital Competency Review. 16 (1). 124-131. Doi: 10.7906/indecs.16.1.9
Oberländer M., Beinicke A. & Bipp T. (2019). Digital competencies: A review of the literature andpplications in the workplace. Computers & Education. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103752.
Petruk, G. V., & Klescheva, N. A. (2021). Competencies Of A Contemporary Employee In The Age OfDigitalization. In & N. G. Bogachenko (Ed.), Amurcon 2020: International Scientific Conference. vol 111. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences (pp. 724-730). European Publisher.
https://doi.org/10.15405/epsbs.2021.06.03.97
Potemkin, Valery; & Rasskazova, Olga. (2020). Digital competence of employees and the value of human resources in the development strategy of enterprises. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 940 (1). 12098. (1-9). https://doi.org/10.1088/1757 899X/940/1/012098
Rasskazova, Olga; Alexandrov, Igor; Burmistrov, Andrey; Siniavina, Maria; & Cornelis, Eduard. (2020). Key Competencies in the Digital Age and Transformation of Education. IOP Conference Series: MaterialsScience and Engineering. 940 (1). (1-9). 12093.
https://doi.org/10.1088/1757-899X/940/1/012093
Saunders , Mark ; Lewis, Philip; Thornhill, Adrian (2009). Research methods for business students. Fifth edition. Harlow: Pearson Education
Schwab, Klaus (2016). The fourth industrial revolution. Geneva, Switzerland: World Economic Forum.
Singh, A., & Hess, T. (2017). How chief digital officers promote the digital transformation of their companies. MIS Quarterly Executive. 16 (1). 1–17. https://www.researchgate.net/publication/316629795_How_Chief_Digital_Officers_Promote_the_Digital_Transformation_of_their_Companies
Spencer, Lyle, M., Jr. & Spencer, Signe, M. (1993). Competence at work: Models for superior performance. New York: John Wiley & Sons.
Tabrizi, B., Lam, E., Girard, K., & Irvin, V. (2019). Digital transformation is not about technology. Harvard Business Review. 13 (March). 1–6.
T Bashkireva, A Bashkireva, A Morozov, S Tsvetkov and A Popov (2020). Problems of the formation of digital competence in the modern educational space, J. Phys.: Conf. Ser. 1691 012130
Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2014). The nine elements of digital transformation. MIT Sloan Management Review. 55 (3). 1–6.
Zhao Lei, & Yang Jing (2016). Study on human resource reform in the digital transformation. In 2016 Joint International Information Technology. Mechanical and Electronic Engineering Conference.
https://www.researchgate.net/publication/309440618_Study_on_Human_Resource_Reform_in_the_Digital_Transformation