قرآن کریم (1388)، ترجمه مکارم شیرازی، قم: اسوه.
نهجالبلاغه (1379)، ترجمه دشتی، قم: مشهور
آمدی، عبدالواحد (1377)، غررالحکم و دررالحکم. ترجمة انصاری قمی، محمدعلی. تهران.
باکینگهام، مارکوس و کلیفتون، دونالد (1382)، کشف توانمندیها، ترجمة رضایینژاد، عبدالرضا، تهران: نشر فر.
پاینده، ابوالقاسم (1382)، نهج الفصاحه؛ مجموعه کلمات قصار حضرت رسول، تهران: دنیای دانش.
جوادی عاملی، عبدالله (1385)، تفسیر انسان به انسان، قم: اسراء.
سنج، پیتر (1992)، پنجمین فرمان، ترجمه کمال هدایت، حافظ و روشن، محمد (1385)، تهران؛ سازمان مدیریت صنعتی.
سیف، علیاکبر (1386)، روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران.
صادقی مالامیری، منصور (1384)، زمینهسازی برای خلاقیت در مؤسسات پژوهشی کشور، رساله دکتری مدیریت، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
صادقی مالامیری، منصور (1388)، «ارائه مدلی برای سنجش خلاقیت در سازمان»، دوماهنامه دانشور رفتار، مدیریت و پیشرفت، 16 (1): 34-17.
صادقی مالامیری، منصور (1392)، «الگوی تحلیل چیستی استعداد»، دو فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، شماره 2، 53-80.
صادقی مالامیری، منصور (1393- الف)، مدیریت استعداد: رویکردی سیستمی، تهران: دانشگاه امام حسین علیهالسلام.
صادقی مالامیری، منصور (1393- ب)، چرایی خلاقیت: مدیریت خلاقیت در سازمان، تهران: دانشگاه امام حسین علیهالسلام.
العروسى حویزى، عبدالعلى (1112 ق)، تفسیر نورالثقلین، قم: اسماعیلیان.
غزالی، محمد (505 ق)، احیاءالعلوم.
کلینی، محمد ابن یعقوب (1382)، اصول کافی، ترجمة مصطفوی، جواد، جلد 1 تا 4، تهران: انتشارات وفا.
لند، جورج و جارمن، بت (1379)، آینده خلاقیت و خلاقیت آینده، ترجمه قاسمزاده، حسن، تهران: ناهید.
مجلسی، محمدتقی (1110)، بحارالانوار، تهران: کتابخانه مسجد ولیعصر.
مشکینی اردبیلی، علی (1387 ه.ق)، نصایح، ترجمه جنتی اصفهانی، احمد، قم: مهر قم.
مطهری، مرتضی (1361)، فطرت، تهران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده عمران.
مطهری، مرتضی (1362)، تعلیم و تربیت، تهران: الزهرا.
مطهری، مرتضی (1372)، مقدمهای بر جهانبینی اسلامی، تهران: صدرا.
Amabile, T. M. (1997), "Motivating Creativity in Organizations: On Doing What You love And Loving What You Do". California Management Review, 40(1), 39- 58.
Amabile, T. M. (1989), Growing Up creative: nurturing a lifetime of creativity, New York: Crown: 60-65.
Amabile, T. M. (1979), "Effects of external evaluation on artistic creativity", Journal of Personality and Social Psychology 37, pp. 221–233.
Amabile, Teresa (1998), "How to Kill Creativity", Harvard Business Review, 76 (5), 77-87.
Amabile,T. M., Mueller, J. S., Simpson, W. B., Hadley, C. N., Kramer, S. J. & Fleming, L. (2003), "Time pressures and creativity in organizations: A longitudinal field study", HBS Working Paper, 02-073.
Argyris, Chris and Donald, Schon (1978), Organizational learning, New York: Addison- Wesley.
Balok, H. (1985), Casual models in the social sciences, New York: Alden: 47.
Barbara, Keer and Camea, Gagliardi (2003), Mea suring creativity in research and practice, Arizona state univasety.
Basadur, Min (1997), "Managing Creativity: A Japanese Model", In R. Katz (Ed), The Human Side of Managing Technological Innovation: A Collection of Readings, New York: Oxford University Press.
Bohm D. (1998), On Creativity. Edited by Lee Nichol, Routledge.
Brolin, C. (1992), "Kreativitet och kritiskt tandande. Redsckap for framtidsberedskap", [Creativity and critical thinking. Tools for preparedness for the future) in Krut,53, pages 64-71
Csikszentmihalyi, M. (1990), Flow: the Psychology of Optimal Experience. Harper Perennial, New York, NY
Csikszentmihalyi, M. (1996), Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Collins Publishers, New York, NY.
Damanpour. F. (1991), "Organizational innovation: a meta-analysis of effects of determinants and moderators", Academy of Management Journal, 34, 555–590.
David, P. & Wilkof, D. (1988), "Scientific & technical information transfer for hogh technology: keeping the figure in its ground", R & D management, 18 (1): 45-58.
Deci, E.L. & Ryan, R. M. (1985), Intrinsic motivation & self-detemination in human behavior, New York: Plenum Press.
Drucker. Peter. F (1969), The of discontinuity Woburn, MA: Butterworth- Heineman.
Druker. Peter (1991), "The Discipline of Innovation", select Articles: HBR Innovation: 3-8.
Durant. Will (1927), The story of philosophy, Advision of simon and Schuster INC.
Ekstedt. E. (1988), Human capital in an age of transition, Knowledge Development and Corporate Renewal, Stockhom: Allmanna Forlaget.
Ekvall, G. (1991), "The organizational culture of idea-management: A creative climate for the management of ideas", In J. Henry & d. Walker (Eds.), Managing innovation, London: Sage. pp.73-79.
Ekvall, G. (1996), "Organizational climate for creativity and innovation", European journal of work and organizational psychology, 5 (1), pp.105-123.
Fineman, Stephen (1996), Experiencing organizations, London: Sage.
Ford, C.M. and Gioia, D. A. (1995), "Creative action in organizations"
, SAGE, Publications,
International Educational & Professional Publisher, London: Thousand Oaks: 4- 324
Gruber, Howard (1981), Darwin on man, (2d ed), Chicago: Univercity of Chicago Press.
Hergenhan, B. & Olson (1997), "An Intrroduction to tyeories of learning", Furth Edition Prentice-Hall: 26- 31
Jöreskog, Karl G. & Dag Sörbom (2001), L I S R E L 8.50, This program is published exclusively by Scientific Software International, Inc: 34.
Kanter, R. M. (1983), The Change Masters, New York: Simon & Schuster
King, N. & Anderson, N. (1995), Innovation and Change in Organizations, Routledge. London: 96-102.
Kirton, M. J. (1999), Manual: Kirton adaptation-innovation inventory, 3rd ed. Hatfield, UK: Occupational Research Centre.
Koufteros, X & Marcoulides, G. A. (2006), “Product development practices and performance: A structural equation modeling-based Multi-Group analysis", International Journal of Production Economics, 103: 286-307.
Martins E. &. Terblanche C. (2003), "Building organisational culture that stimulates creativity and innovation", European Journal of Innovation Management, 6 (1), 64-74.
Mccann. E. J. (1999), "Design principles for an Innovating company", Academy of management Executive. 5 (2), 76-93.
Mcfadzean, E. (1998), "Enhancing creative thinking within organizations", Management Decision, 36 (5), 309-15.
Mouzelis, Nicos, P. (1975), Organization and Bureaucracy: an analysis of modern theories, Publisher London Routledge Kegan Paul.
Nonaka. Ikujiro and Hirotaka. Takeuchi (1995), The Knowledge- Creating company, New York: Oxford University Press.
Pedhazur, E. J. & Schmelkin, L. P. (1991), Measurement, design and analysis: An integrated approach, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Inc.
Perls, F. (1969), Gestalt theraby verbatim, Lafayette, CA: Real people Press, 50, 19.
Reeve. Marshal (2000), Understanding motivation & emotion, John Wiley & Sons Inc.
Robbins, S. P. (1996), Organizational Behavior: Concepts, Controversies, Applications. 7th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
Rogers, C. R (1963), "Actualizing tendency in relation to motives & to consciousness", Nebraska symposium on motivation (Vol. 11, pp.1-24). Lincoln: University of Nebraska Press.
Shalley Christina & Gilson Lucy (2004), "What leaders need to know: A review of social and contextual factors that can foster or hinder creativity", Leadership Quarterly, 15(1), 33-35.
Standler, Ronald (1998), Creativity in science and Engineering.
Sternberg, R and lubart,T(1991), "Anivestment the ory of creativity and its development", Human Development, 34.
Taylor, A, C. (1959), The nature of creative process (In P. Smith, ed. Creativity) Hastings Hose, new York.
Thomson, W.J. (1983), "Effects of control on choice reward And punishment", Bulletin psychnomic Society, 21, 462-464.
Thurow, Lester (2000), Creating wealth: The new Rules for individuals, companies & countries in a knowledge- based economy. Harperbusiness
Weisberg R.W (1992), Creativity ‘The Myth of Genius’, New york: Free man: 4, 102, 182.