امرایی، علی (1391). زنجیرهای زنجیرهای؛ پرسشهایی درباره ما و فروشگاه زنجیرهای. سوره اندیشه. (62 و 63). 74.
آقاجانی، زهرا و میاندوآبچی، الناز (1399). بررسی تحولات بخش خردهفروشی جهان و ایران در دوران شیوع کرونا با تأکید بر فروشگاههای زنجیرهای بزرگ. گروه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی داخلی.
بهمنی، علی؛ آقایی، رضا و آقائی، میلاد (1395). بررسی وضعیت صنعت خردهفروشی (مورد مطالعه: تأکید بر فروشگاههای زنجیرهای در ایران). بررسیهای بازرگانی. 77 (14). 55-67.
جوانمرد، حبیباله و حسینی، سمانه (1392). تعیین ارتباط بین تصویر ذهنی از فروشگاه، بعد مسافت، رضایت مشتری و نیات رفتاری خریداران (مطالعه موردی فروشگاه زنجیرهای شهروند تهران). مدیریت بازاریابی. 8 (20). 85-102.
جهاندیده، بهروز؛ گلمحمد، علیرضا و صفدریرنجبر، مصطفی (1391). شناسایی و اولویتبندی عوامل تعیینکننده تداوم خرید مشتریان فروشگاههای زنجیرهای اتکا با استفاده از الگوریتم شبکههای عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین. 2 (4). 122-150.
حاجیکریمی، عباسعلی و حاجیصفار کرمانی، ثنا (1392). ارزیابی اعتماد مصرفکننده به فروشگاههای زنجیرهای (مورد مطالعه: فروشگاه شهروند). چشم انداز مدیریت بازرگانی. 12 (17). 13-30.
دربیگی، بابک (۱۳۷۵). فروشگاههای زنجیرهای رفاه: ضرورت اجتماعی یا اقتدار سیاسی. مجله گفتگو. (۱۳).
درویشی، یوسف و مرادی، یعقوب (1395). چالشهای فروشگاههای زنجیرهای در ارائه خدمات بهتر به شهروندان در شهر اردبیل. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
رضائی، صادق (1394) تحول در نظام توزیع کالا و خدمات؛ چالشها و راهکارهای فروشگاههای زنجیرهای در ایران. اقتصاد شهر. (26). 75-79.
روزنامه رسالت، تاریخ 13/12/1373.
سلطانی، مرتضی؛ راد، سید سعید؛ خسروی، ابوالفضل؛ شفیعی رودپشتی، میثم و خادمی گراشی، مهدی (1399). طراحی چارچوب ارتباط اقتصادی فروشگاههای زنجیرهای و نظام تولید کشور (مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیرهای شهروند). فصلنامه علمی اقتصادی و مدیریت شهری. 9 (1). 125-142.
سینائی، وحید و اکبری، سارا (1400). بررسی مناسبات بازار سنتی و ساخت سیاسی در دوره هاشمی رفسنجانی (1376-1368). رهیافتهای سیاسی و بین المللی. 13 (1). 237-264.
شریفیپور، عباس؛ بستام، هادی؛ حسینزاده، علی و پویا، علیرضا (1399). ویژگیها و رفتار مصرفکننده و تأثیر آن بر خرید آنی (مطالعه موردی فروشگاههای زنجیرهای مشهد). پژوهشهای اخلاقی. 11 (41). 153 تا 172.
طولابی، زینب؛ آروانه، مرجان و شجاعیان، پری (1399). بررسی تأثیر تنوعطلبی مشتریان بر خرید آنی در فروشگاههای خردهفروشی شهر ایلام. فرهنگ ایلام. 21( 66 و67). 53 -76.
عزیزی، شهریار؛ ابراهیمی، ابوالقاسم و کریمی علیویجه، محمدرضا (1398). مدیریت بازاریابی. تهران: سمت.
عضدی، راضیه و کاظمی، فضلالله (1397). تأثیر مرچندایزینگ(بازارپردازی) بر رضایت و تصمیم خرید مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاههای زنجیرهای شهر شیراز). مدیریت بازاریابی. 11(30). 1-18
فخریان، امیرخسرو (1397). فروشگاههای زنجیرهای؛ گذشته، حال، آینده. تهران: انتشارات اندیشههای گوهربار.
کاتلر، فیلیپ (1400). مدیریت بازاریابی تجزیهوتحلیل، برنامهریزی، اجرا و کنترل. (مترجم، بهمن فروزنده). تهران: انتشارات آموخته. 572-576. (نشر اثر اصلی 1931).
مبارکی، امید؛ اسماعیلپور، مرضیه و یاوری، زیبا (1399). بهبود توزیع فضا- مکانی فروشگاههای زنجیرهای در شهر تبریز. نشریه آمایش سرزمین. 22 (12). 53-75.
مرتضوی، سید محسن (1380). فروشگاههای زنجیرهای مزایا و معایب. تدبیر. (116). تهران.
مسعودیپور، سعید و باقری، مصباح الهدی (1394). درآمدی بر تحلیل انتقادی تبلیغات تجاری جایزهدار از منظر اسلامی. مجلس و راهبرد. 22 (84). 211-254.
مسعودیپور، سعید (1399)، بررسی جایگاه زبان فارسی در نامهای تجاری محصولات ایرانی تبلیغ شده در رسانه ملی. اندیشه مدیریت راهبردی. 14(2). پیاپی 28. 585-614.
مصباحیمقدم، غلامرضا و مسعودیپور، سعید (1392)، امکانسنجی فقهی مخاطب واقع شدن صغار در تبلیغات تجاری. اندیشه مدیریت راهبردی. 7 (2). 123-156.
مقصودی، حمیدرضا (1391). زنجیرهای بی انتها؛ رابطه فروشگاههای زنجیرهای با الگوی مصرف هماهنگ با نظام سرمایهداری. نشریه سوره اندیشه. (62 و63). 71-73.
ناطقپور، ابوذر و اسدپور، احمدعلی (1395)، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر خرید آنی در فروشگاه زنجیرهای تارا. پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری. 3 (14). 177-192.
نعامی، عبداله؛ محمدیپور، مجتبی و نقدی، بهمن (1396). بررسی رفتار خرید آنی مشتریان در فروشگاههای زنجیرهای (مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیرهای رفاه). مدیریت کسب و کار. 9 (34). 119-138.
نیکبخت، محمدجواد؛ مشبکی، اصغر و خداداد حسینی، سیدحمید (1394). بررسی تأثیر عوامل آنی گرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاههای زنجیرهای. مدیریت بازرگانی. 7 (2). 985-1004.
هوشیار، اکبر؛ هوشیار، عبدالله؛ وثوقی، فاطمه و حقیقی، ایمان (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی خریداران مواد غذایی فروشگاههای زنجیرهای اتکا. بررسیهای بازرگانی. 67 (28). 39-56.
Agosin, Ariela and Oscar Molina (2010). Advertising to children in Chile. Young consumer. 11 (4). 1-5.
Astuti PAS, Assunta M, Freeman B, (2021). Tobacco Control Stakeholder Perspectives on the Future of Tobacco Marketing Regulation in Indonesia: A Modified Delphi Study. J Prev Med Public Health. 54 (5). 330-339
Basker, E. (2005). Job Creation or Destruction? Labor Market Effects of Wal-Mart Expansion. The Review of Economics and Statistics. 87 (1). 174-183. http://www.jstor.org/stable/40042931
Berman, B., & Evans, J. R. (2013). Retail Management: A Strategic Approach. 12th edtion.
Caro, F., Kök, A. G., & Martínez-de-Albéniz, V. (2020). The future of retail operations. Manufacturing & Service.
Casswell Sally, (2012). Current status of alcohol marketing policy—an urgent challenge for global governance. addiction. 107 (3). 478-485.
Cho J., Chun H., and Lee Y. )2015(. How does the entry of large discount stores increase retail employment? Evidence from Korea. Journal of Comparative Economics. 43 )3(. 559-574.
Deloitte Global. Global Powers of Retailing (2022). Analysis of financial performance and operations for financial years ending within the 12 months from 1 July 2020 to 30 June 2021 (FY2020).
Ellickson, Paul B., Grieco, and Paul L.E. )2013(. Wal-Mart and the geography of grocery retailing. Journal of Urban Economics. 75. 1-14.
Fildes, R., Ma, S., & Kolassa, S. (2022). Retail forecasting: Research and practice. International Journal of Forecasting. 38 (4). 1283-1318.
Forbes )2021(. Four Tips for Surviving and Thriving in The Future of Brick-And-Mortar Retail. https://www.forbes.com/
Garg, P. (2010). Critical Success Factors for Enterprise Resource Planning Implementation in Indian Retail Industry: An Exploratory Study, International Journal of Computer Science and Information Security. 8 (2). 1-6.
Hsu MK, Huang Y, Swanson S (2010). Grocery store image, travel distance, satisfaction and behavioral intentions: Evidence from a Midwest college town. Int. J. Retail. Distr. Manage. 38 (2). 115-132.
Kotler, Philip, Keller, Kevin Lane. (2012). Marketing management 14th global edition (14th Global Ed.).
Kotler, Philip. (2003). Marketing Insights from A to Z. publication John Wiley European.
Lavuri, R., Jaiswal, D. and Thaichon, P. (2023). Extrinsic and intrinsic motives: panic buying and impulsive buying during a pandemic. International Journal of Retail & Distribution Management. 51(2). 190-204. https://doi.org/10.1108/IJRDM-01-2022-0010
Levy Michael, Barton Weitz and Dhruv Grewal (2022). Retailing Management. McGraw Hill,11th.
Martino FP, Miller PG, Coomber K, Hancock L, Kypri K (2017) Correction: Analysis of Alcohol Industry Submissions against Marketing Regulation. PLoS ONE. 12 (4). e0175661. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0175661.
Mohan, G., Sivakumaran, B. and Sharma, P. (2013), Impact of store environment on impulse buying behavior. European Journal of Marketing. 47 (10). 1711-1732. https://doi.org/10.1108/EJM-03-2011-0110
Ramsey, William (2006). Rethinking regulation of advertising aimed at children. Federal Communications Law Journal. 58 (2). 361-392.
Rana, S. M., Osman, A., & Islam, M. A. (2014). Customer satisfaction of retail chain stores: Evidence from Bangladesh.
Saroja, S. (2012). Information Technology – Key Success Factor in Retail. Gain Jyoti E-Journal. 1 (2). 1-10.
Shan, W., Yan, Q., Chen, C., Zhang, M., Yao, B., & Fu, X. (2019). Optimization of competitive facility location for chain stores. Annals of Operations research. 273. 187-205.
Teresa Correa, Marcela Reyes, Lindsey Smith Taillie, Camila Corvalán, and Francesca R. Dillman Carpentier, (2020). Food Advertising on Television Before and After a National Unhealthy Food Marketing Regulation in Chile 2016–2017. American Journal of Public Health. 110 (7). 1054-1059.
Wayne L. Pines, (1997). Major Issues in Marketing Regulation. Food and Drug Law Journal.52 (3). 297-302.
https://www.etkastores.ir/history
https://okcs.com/about/history/
https://www.hyperstariran.com/fa/Page/about-hyperstar
https://canbo.ir/about-us
https://www.hyperme.ir/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7
http://www.7haftstores.com/aboutus
https://hyperfamili.com/shop-locations
https://dailymarketstores.com/about-us
https://etkfz.com/pGZfx